Українська мова

І група (вчитель Світлана Григорівна)

Любі мої учні! 

Попри всі перешкоди, ми з вами продовжуємо вчити українську мову. Усі завдання для вас, як завжди, у моєму блозі. Для зручності тепер для п'ятикласників я зробила окрему сторінку. Тож переходимо за посиланням і виконуймо завдання  👇


ІІ група  (вчитель Олена Миколаївна)

Шановні п’ятикласники!
У період тимчасового призупинення освітнього процесу в закладах міста ми з Вами продовжуємо дистанційно вивчати українську мову. Тому сміливо мандруйте сайтом http://school50.ucoz.ua/index/5_ti_klasi/0-73 Херсонської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №50 ім. Романа Набєгова Херсонської міської ради, на якому буде відображено перелік мовних тем, низка вправ з метою вдосконалення ваших практичних мовно-комунікативних умінь, інформаційні ресурси та різні види наочності для полегшення сприймання навчального матеріалу.
Письмові вправи продовжуйте (каліграфічно☺) виконувати в робочі зошити. 19 березня виконану вами роботу необхідно сфотографувати і надіслати на перевірку за електронною адресою: andrietslena77@gmail.com У темі листа вкажіть прізвище і клас. 23 березня  чекайте на нові теми та завдання.
Бажаю вам цікавого й успішного навчання!
Учитель української мови та літератури
Олена Миколаївна Андрієць

Теми та завдання

16.03.2020

Тема 1. Вимова і написання префіксів з-, с-


1. Прогляньте відео щодо вимови і написання 
префіксів  з-, с-  (посилання та текстовий варіант фрагменту відео уроку додається).
2. Порівняйте засвоєний матеріал із § 16 (підручник стор.74-75). 
3. Спробуйте напам’ять відтворити правила.
4. Виконайте такі вправи з підручника: 159 (усно); 162, 166 (письмово).


Порада!   Якщо ви сумніваєтеся 
в написанні префіксів з- або с-, 
перш за все,  довчіть правило (!😊!), 
по-друге,  перевірте слово за словником 



17.03.2020
Тема 2. Вимова і написання префіксів роз-, без-


1. Перегляньте лінгвістичну казку й пригадайте правопис префіксів  з-, с- (посилання:  https://www.youtube.com/watch?v=QYrMGr9bqcY ).




2. Доповніть знання щодо написання префіксів відеоматеріалом ученого О. М. Авраменка (посилання: https://www.youtube.com/watch?v=L5K5wZnYy14 )
3. Прочитайте § 17 (підручник стор.77).
4. Розкажіть правило напам’ять.
5. Письмово виконайте вправи 170, 174 (підр. стор.77-78).
Порада! Дбайте про культуру власного мовлення.

18.03.2020
Тема 3. Вимова і написання префіксів пре-, при-, прі-
1. Подивіться лінгвістичну казку про правопис префіксів  пре-, при-, прі-(посилання: https://www.youtube.com/watch?v=eX7GaaiOtQc ).


2. Порівняйте казку з наступним навчальним відеоматеріалом
3. Розгляньте таблицю 1, поясніть правопис префіксів пре-, при-, прі-
Таблиця 1
4. Вивчіть напам’ять правило (§ 18 (підручник стор.79).
5. Письмово виконайте вправи 180, 182 (підр. стор.80).
Увага! Сфотографувати виконані у зошиті завдання та надіслати на електронну адресу (andrietslena77@gmail.comдля перевірки (19.03.2020). Не забудьте підписати файл (прізвище, клас)!

Теми для подальшої роботи чекайте  23.03.2020 😊

23.03.2020
Урок розвитку комунікативних умінь учнів

(Режим доступу до презентації уроку:
 https://drive.google.com/open?id=1VUh2qwxHopr_sQsRWj_4uTXe6ArvklO9)

Тема 4Твір-оповідання про випадок із життя
МЕТА:
ü     удосконалювати вміння учнів складати  власні висловлювання, враховуючи тип, стиль і жанр мовлення;
ü     збагачувати словниковий запас школярів;
ü       розвивати логічне мислення та  усне мовлення учнів;
ü      виховувати любов до  тварин.
КОМУНІКАТИВНИЙ ПРАКТИКУМ
Вправа 1 (усно). Прочитайте текст. Пригадайте вивчене на уроці літератури визначення оповідання. Чи відповідає поданий текст цьому визначенню? Обґрунтуйте  свою думку.
ЗАПАМʼЯТАЙТЕ

ЛІНГВІСТИЧНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ
Вправа 2 (усно). У тексті  оповідання (слайд 2) знайдіть зав'язку, кульмінацію та розв'язку. Визначте тему оповідання та його основну думку. Поясніть, чому текст оповідання  складається в художньому стилі.
Вправа 3 (письмово).  Прочитайте теми оповідань. До кожної придумайте зав'язку, кульмінацію та розв'язку. Обміркуйте головну думку, можливу для оповідання на кожну тему. На одну з тем напишіть оповідання від першої особи (ніби це сталося з вами). Обсяг рукописної роботи – 0,5-1 стор.
ü       Несподівана знахідка.
ü       Пригода на карантині.
ü       Витівка мого улюбленця.
ü       Неочікуваний сюрприз.
Увага! Роботу  можна каліграфічно виконати в  робочому зошиті або набрати у Word-документі й надіслати на електронну пошту (вказана на сайті).
    Друковані роботи перевіряються на плагіат!


24.03.2020

Тема 5. Змінювання і творення слів. Основні способи словотворення
І. Повторення вивченого матеріалу.
Див. форзац підручника й § 14-15 та презентацію до уроку (Режим доступу: https://drive.google.com/open?id=1IT8VzTlUqoHpKXLdj0bqQ4MpcCFeJew7)
ІІ. Засвоєння теоретичного матеріалу.
ІІІ. Мовний практикум.
Виконання завдань за посиланням: https://drive.google.com/open?id=1WV4V8pt0va4EA8AdahF7l-V1BjkhNCar

06.04.2020

Тема 6. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків. 
Чергування [о] - [а], [е] - [і], [е] - [и]
І. Повторення вивченого матеріалу.
Запитання для самоперевірки:
Що таке звук у мові?
- Яка різниця між звуком і буквою?
- Скільки звуків в українській мові?
-  Назвіть голосні звуки української мови.
Думаю, сумнівів не виникло, оскільки ви гарно засвоїли матеріал з фонетики  української мови (Див. форзац підручника й § 19).
ІІ. Засвоєння нових знань.
Опрацюйте параграф підручника (стор.130).

ІІІ. Формування практичних умінь і навичок.
Виконання вправ 318 (за підручником)

Вправа 2.
Спишіть слова, вставляючи пропущені букви е або и. Усно поясніть орфограми, опираючись на правила написання ненаголошених  [е], [и] та відомості щодо чергування звуків. За яким критерієм подані слова розподілено на групи?

1. Розб..рати, заб..ру, вит..рати, вит..рти. 2. Сп..кти, пол..тіти, поч..пити. 3.Хлоп..ць, січ..нь, лип..нь.


08.04.2020
Тема 7. Чергування голосних [о], [е] з [і]


І. Засвоєння нових знань.
 Прочитайте параграф 32 (стор.133-134), правило вивчіть напам*ять.
ІІ. Формування практичних умінь і навичок.
Виконайте вправи 327 (усно), 329,  331 (письмово).
ІІІ. Закріплення нового матеріалу.
1. Прогляньте відеоматеріал https://www.youtube.com/watch?v=Yfrv7dmjqEY
2. Дайте відповіді на питання:
- Що таке склад?
- Які склади називаються відкритими?
- Як називають склад, що закінчується на приголосний звук?
- У яких випадках відбувається чергування [о], [е] з [і]?
ІV. Тестовий контроль набутих знань.
Виконайте тести, відповіді надішліть учителю. 
Тести за посиланням:
https://drive.google.com/open?id=1B-YQAWqJzGYZzYaxQVlk9P1a-XAnJ-X2

13.04.2020
 Тема 8. Букви и, і після  ж, ч, ш, щ та г, к, х у коренях слів та в абсолютному кінці слова
І. Засвоєння нових знань.
Прочитайте § 33 (стор. 137), правило вивчіть напамʼять.
ІІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Прогляньте фрагмент уроку (https://www.youtube.com/watch?v=ECFAB_g1g7k). Спробуйте виконати на чернетці завдання вчителя.
2.     Доповніть свої знання матеріалом з таблиці.


Бажаю успіхів,
 любі пʼятикласники!
ІІІ. Місточок тренувань 
«Від теорії до практики»


Виконайте вправи: 335, 336, 342  (письмово); 
                                 338  (усно).






15.04.2020

Тема 9. Найпоширеніші  випадки чергування приголосних звуків

І.   Перевірка набутих знань.
      Пригадайте  вивчене про чергування звуків.
-         Що таке чергування звуків?
-         Які звуки можуть чергуватися?
-         Які голосні звуки можуть чергуватися?
 ІІ.  Засвоєння навчального матеріалу     (ПРАЦЮЄМО УСНО!)
1. Експериментальне спостереження.
         Прочитайте слова. Які звуки чергуються?
         Друг – друзі – дружба;
         око – в оці – оченята;
         рух – в русі – рушити.
 З ʼясуйте при якій умові відбуваються чергування?
(Під час зміни форми слова, при утворенні спільнокореневих слів).
 2. Спостереження над чергуванням приголосних звуків у формах дієслів:
         різати – ріжу                                  бігти – біжу
         кликати – кличу                             носити – ношу
         Назвіть звуки, які чергуються у поданих словах.
 3. Утворіть спільнокореневі слова або змініть форму слова, щоб відбулося 
     чергування приголосних  звуків.
         Вухо, молоко, подруга, бік, рука.
ЗРОБІТЬ висновок.
-         Які приголосні звуки чергуються?
-        Коли відбувається чергування приголосних звуків?
Молодці!
Ви самостійно дослідили чергування приголосних звуків.





А тепер прочитайте § 34 на сторінці 140. Перекажіть його.






ІІІ.   Виконання  ПИСЬМОВИХ завдань на закріплення знань.
1. Прочитайте загадки, відгадки запишіть.
1. У зеленім кожушку, в кістяній сорочці, я росту собі в ліску, всім зірвати хочеться. 2. Не кінь, а біжить, не ліс, а шумить. 3. Лежить Гася – простяглася, як устане – неба достане. 4. Червоні коромисла через річку повисли.                            Довідка: веселка, дорога, горіх, ріка.
Змініть слова – відгадки, щоб відбулося чергування приголосних звуків. Запишіть.

2. Запишіть речення. 
1. Ой у лузі червона калина похилилася.
     2. Ой ходила дівчина бережком, підганяла селезня батіжком.
     3. Молодий козаче, чого зажурився?
 Знайдіть слова, в яких чергуються приголосні звуки. Поясніть вивчені орфограми і пунктограми. У першому реченні визначити члени речення. 

 3. Творче списування. Подані слова поставити у формі звертання і         
     записати. Підкресліть звуки, що чергуються у словах.
     Олег, птах, співак, вовк, горох, парубок, земляк.
ПОРАДА. Перед виконанням третього завдання повторіть назви відмінків та їх питання (підручник, стор.141).

ІV.   Домашнє завданя.
Прогляньте відео найпоширеніших чергувань голосних і приголосних звуків (https://www.youtube.com/watch?v=uF1nMNg53MA).

21.04.2020
Тема 10. Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків.
Зміни приголосних при творенні слів
Сьогодні ми повторимо, що називається чергуванням, як при творенні слів чи зміні їх форми замість [г], [к], [х] з’являються інші звуки, а також про чергування приголосних у коренях дієслів, зʼясуємо зміни приголосних при творенні слів.
ПРИГАДАЙМО. На які звуки змінюються приголосні [г], [к], [х] в іменниках перед закінченням [і]?
Виконайте вправу (усно).
Зʼясуйте, які зміни відбулися в коренях слів кожної групи. На основі спостереження розкажіть про можливі чергування приголосних в українській мові та за яких умов це відбувається.
1. Косити – кошу. 2. Мазати – мажу. 3. Друг – друзі, дружити. 4. Молоко – у молоці, молочний. 5. Садити – саджу. 6. Кожух – у кожусі, кожушок.
Користуючись таблицею,  пригадайте чергування приголосних звуків.
Вправи на повторення.
1. Змініть слова або доберіть до них спільнокореневі так, щоб відбулися всі можливі для них чергування приголосних. Запишіть слова. Вимовте звуки, що чергуються та підкресліть букви на позначення цих звуків.
Зразок. Дорога – у дорозі, доріжка.
Рік, флешка, Острог, ворог, муха, птах, берег, книга.
2. Поставте іменники у формі зазначеного біля них відмінка і запишіть. Вимовте звуки, які чергуються.
У давальному: учителька, Галинка, Ольга.
У місцевому: підлога, грядка, футболка.
У кличному: парубок, козак, друг.
Пояснення нової теми
     Розгляньте на схемах, як творяться прикметники за допомогою суфікса -ськ-. На основі спостереження розкажіть про зміни приголосних при творенні слів.
Ці правила треба вивчити напам ʼять!
Вправи на закріплення матеріалу.
1. Від поданих географічних назв утворіть і запишіть прикметники за допомогою суфікса -ськ-. Подумайте, які зміни приголосних відбуваються при цьому.
Зразок. Париж – паризький; Прилуки – прилуцький.
Дрогобич, Карпати, Іртиш, Сиваш, Біла Церква, Галичина, Острог, Цюрих, Ніжин, Норвегія, Запоріжжя.
2.1. Від поданих іменників утворіть нові слова за допомогою суфікса -ськ-, а також, де це можливо, за допомогою суфікса -ств-. Запишіть утворені слова, виділіть у них суфікси.
Чех, товариш, латиш, боягуз, студент, казах, ткач, парубок, узбек, хлібороб, чумак, завод.

2.2. З двома утвореними прикметниками складіть речення. Підкресліть у них граматичні основи.

23.04.2020
Тема 11. Узагальнення вивченого (чергування голосних і приголосних звуків, зміни приголосних при творенні слів)

    Повторюємо, як при творенні слів чи зміні їх форми замість одного голосного з*являється інший.  Розкажіть правила, які чергування голосних звуків можливі в українській мові?
   Вправа 1. Доберіть до поданих слів такі їхні форми або спільнокореневі слова, щоб відбулося чергування голосних звуків. Запишіть слова парами, а поряд - звуки, що чергуються. Підкресліть букви, які передають це чергування.
Зразок. 
Соколи – cокіл [о] - [і];
нога – ніг [о] - [і].
Школа, плету, четвертий, ломити, шести, заганяти, берегти, пекти, простелити,  летіти, перехід, гора, женитися, корінь, застебнути.
  Пригадайте, що ви знаєте про чергування приголосних звуків.
   Вправа 2. Поставте дієслова у формі 1 особи однини. Запишіть слова парами, а поряд звуки, що чергуються. Підкресліть букви, які передають це чергування.
Зразок. 
бігати – біжу [г] - [ж];
хрестити – хрещу [ст] - [шч].
Ходити, летіти, мастити, писати, возити, їздити, радити, шепотіти, сказати, викосити, нагородити, випросити.
Розкажіть правила зміни приголосних при творені  слів.
 Вправа 3. І. Утворіть від поданих прикметників іменники за допомогою суфікса -ин(а). З*ясуйте, які зміни приголосних при цьому відбуваються.
Зразок. 
Сумський - Сумщина.
Хмельницький, вінницький,  київський, херсонський, турецький, івано-франківський, німецький, полтавський, черкаський.
ІІ. Зробіть фонетичний розбір двох запропонованих прикметників (на вибір) Зразок розбору див. стор. 102).

27.04.2020
Тема 12. Складні та складноскорочені слова
Урок засвоєння нових знань

    Давайте поміркуємо, які слова називаються складними?
Прочитайте слова. Скільки коренів має кожне слово? Як ці корені зʼєднані? За допомогою яких голосних можуть сполучатися частини слів? Після яких приголосних - твердих чи мʼяких - використовуємо сполучний голосний [е]?
             звукозапис                                сталевар
             лісостеп                                     землетрус
             сухофрукти                               хвилеріз
   Прочитайте слова. Які з них є складними? Назвіть сполучні голосні в складних словах.
Важкоатле́т, життєвий, яснозо́рий, синьоо́кий, зоряний, грушоподі́бний, дощомі́р, самостійний, самовчи́тель, працьовитий, краєзна́вство, насіннєсуша́рка,  одноде́нний, двоя́русний,  чотирику́тник, двадцятирі́чний, семими́льний.
       







Завдання 
Знайдіть і виправте помилки в поданих реченнях. Обгрунтуйте свою думку.
ЗМІ оголосила конкурс юних літераторів. На Десні споруджено великий ГЕС.
Домашнє завдання: вивчити правила.
Сьогодні завдання у зошиті ви виконували для саморозвитку. Надсилати світлини вправ не треба.


29.04.2020
Тема 13. Складні та складноскорочені слова
Урок повторення

    Дайте відповіді на питання:
1. Які слова називаються складними?
2. Як творяться складні слова?
3. Як ми пишемо складні слова?

Чи памʼятаєте ви, що З ЧЕРВНЯ 2019 РОКУ НАБРАВ ЧИННОСТІ НОВИЙ УКРАЇНСЬКИЙ ПРАВОПИС?
https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/ukrayinskij-pravopis-2019 

Завдання 1.  Знайдіть у робочому зошиті правило як в українській мові пишемо складні слова з пів-, напів-, полу- (за новим правописом).

Отже, 

Шановні пʼятикласники, ви зʼясували, що складні слова пишемо разом, окремо й з дефісом.
Запамʼятайте!
Завдання 2. Спишіть слова, знявши риску.  Усно поясніть написання.
Пів/ями, пів/дороги, пів/столиці, пів/України, напів/сон, пів/гривні, пів/Англії, пів/зошита, пів/Канева, пів/їдальні, пів/апельсина.

Дайте відповіді на такі питання:
1. Які слова називаються складноскороченими?
2. Як творяться ці слова?
3. Як ми пишемо складноскорочені слова?

Завдання 3.
 Від наведених словосполучень утворіть складноскорочені слова.
Головний бухгалтер, автобусний вокзал, засоби масової інформації, атомна електрична станція, державний бюджет, державна автомобільна інспекція, Українська повстанська армія, завідуючий гаражем.
Завдання 4. 
Подані абревіатури ввести у словосполучення, записати їх, правильно визначаючи рід.
АЕС, ДМШ,  ДКБ, ГУВС,  ВАЗ.

Увага! До 04.04.2020 треба якісно сфотографувати виконані в зошиті завдання та надіслати вчителю.

04.05.2020
Тема 14. Правопис слів із пів, напів, полу
Продовжуємо вивчати новий правопис 

Пригадайте правила написання слів з пів, напів-, полу-. Скористайтеся відео https://www.youtube.com/watch?v=dspghm8pkPo

Тренувальні вправи
Завдання 1.  «Заміни одним словом». Замініть  подані словосполучення  на нові словосполучення з  пів.
1) одна друга аркуша (пів/аркуша); 2) половина Києва (пів/Києва); 3) половина яблука (пів/яблука); 4) одна друга квартири (пів/квартири); 5) половина Азії (пів/Азії); 6) одна друга доріжки (пів/доріжки); 7) половина ящика (пів/ящика).
Завдання 2. Словниковий диктант. Запишіть слова знімаючи риску, усно поясніть їх правопис за допомогою правил. 
Пів/оберт, пів/Європи, пів/країни, пів/острів, пів/дня, пів/озера, пів/Дніпра, напів/сон, полу/мисок, пів/України, пів/степу, напів/живий, напів/­мертвий.
 Завдання 3.  Лексико-орфографічна робота (навчальне редагування).
Прочитайте текст. Знайдіть недоліки. Запишіть слова, словосполучення, виправ­ляючи помилки та аргументуючи свій вибір за допомогою правил. Значення виділених слів з’ясуйте за тлумачним словником і запи­сати в зошити.
  Майже пів-території київської русі займали Закарпацька Русь і Тьму­таракань. Східнословянські союзи племен, які за часів правління Воло­димира були інкорпоровані до складу держави.
    Напів богом був Володимир для народу в часи свого правліня, тому що будь-хто міх прийти на князівський двір, до князівського столу. Такими були старовині звичаї словян: нагодувати голодного, дати при­тулок мандрівнику. Після смерті Володимир був канонізований церквою й дістав ім’я «Святий», а в народі його прозвали Красним Сонечком (З журналу).

07.05.2020
Тема 15. Творення і правопис складних слів 
Тренувальні вправи на повторення вивченого матеріалу.
Завдання 1.  Виправте помилки, які зробив учень під час переносу слів.
Де-ржплан, син-ьоокий, ше-стиденний, чорног-уз, універм-аг.
Завдання 2.  Утворіть слова способом осново- і словоскладання від поданих пар слів. Запишіть новоутворені слова.
Аварійний, небезпечний. Більш, менш. Взаємний, діяти. Сухий, стояти. Сталь, варити. Видимо, невидимо. Хліб, сіль. Хліб, робити. В один раз. Багато, рік. Час, писати. 
Завдання 3. Утворіть та запишіть складноскорочені слова. Поясніть їх правопис. Із кожним складіть речення. Зробіть синтаксичний розбір речення (на вибір).

Донецький басейн. Національна академія наук України. Міні­стерство фінансів. Запис актів громадського стану.
Завдання 4.  Запишіть складні слова, до яких входить корінь -роб-, -вод-, -ліс-.
Усі слова розберіть за будовою.
Домашнє завдання. 
Повторити правила розділу "Будова слова. Орфографія" (§ 14-18). 



Розділ 5.
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО 
В П*ЯТОМУ КЛАСІ

12.05.2020
Тема 16. Узагальнення і систематизація вивченого із синтаксису
Увага!
Обов*язково дайте відповіді на
 ВСІ ПИТАННЯ!
Ділова розмова 😉
- Що вивчає синтаксис?
- Що вивчає пунктуацiя?
- Як поєднуються слова у словосполучення?
- Яке слово називається головним?
- Яке слово називається залежним?
- Що таке речення?
- Назвати головнi i другоряднi члени речення
- Чим вiдрiзняютьсяя двоскладнi речення вiд односкладних?
- Якi речення називаються поширеними?
- Якi речення називаються складними?
- Якi роздiловi знаки ставляться в реченнi з узагальнювальними словами та однорiдними членами   речення?
- Що таке звертання?
- Як видiляються вставнi слова i звертання у реченнi?
- Що таке пряма мова?
- Якi роздiловi знаки ставляться в реченнi з прямою мовою?

Завдання 1.  
Тренувальні вправи

Виконайте синтаксичний розбiр речень:
1. Буду я навчатись мови золотої. 
2. Вперше рiдну мову дитина чує вiд матерi.
Визначте головне i залежне слово у словосполученнях:
 мови золотої, рiдну мову.
Завдання 2.  
Із поданих слiв утворiть речення та запишіть їх.
1. Україна, мiста, це, села, багатолюднi, i, маленькi.
2. Україна, це,  мова, материнська, казка, мудра, бабусина, батька, порада.
3. Україна, наше, минуле, славне, це. 
Завдання 3. 
Творче моделювання.
Доповніть речення звертанням:
Мати високу культуру мови означає вмiти користуватися  мовним багатством  (А.Коваль).
Доповніть речення вставним словом:
Мати високу культуру мови означає вмiти користуватися  мовним багатством  (А.Коваль).
Доповніть речення прямою мовою:
Мати високу культуру мови означає вмiти користуватися  мовним багатством  (А.Коваль).
Завдання 4. 
Вставте пропущенi роздiловi знаки. 
Безперечно слово чемне кожному приємне
Пташку кажуть пiзнають по пiр’ю й пiснi, а людину по мовi й мислi
Завдання 5. 
Виконайте тестову роботу. 
Виконуючи завдання, указуйте прізвище та клас. 
Наприклад: Петров Іван, 5-А.
Посилання:
join.naurok.ua Код доступу 728520
14.05.2020
Тема 17. Узагальнення і систематизація вивченого з фонетики
Завдання 1. 
Повторення теоретичного матеріалу.
Опрацюйте параграфи 19-26 (читайте правила кожного параграфа, відтворіть його напам*ять, виконайте 1-2 вправи на вибір (усно чи письмово). САМОВДОСКОНАЛЮЙТЕСЯ!
Завдання 2. 
Виконайте тестові завдання. 

Код доступу 380748
Посилання учням:
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=380748
Увага! Зайти на сайт виконання тестів можна ЛИШЕ один раз. Не забувайте вказувати прізвище, ім*я, клас.
18.05.2020
Тема 18. Узагальнення і систематизація вивченого з лексики орфографії
Завдання 1. 
Повторення теоретичного матеріалу.
Опрацюйте параграфи 27-37 та 7-13 (Уважно читайте правила кожного параграфа. Спробуйте відтворити кожне правило напам*ять. Усно чи письмово виконайте 1-2 вправи на вибір (для себе!). 
Завдання 2. 
Виконайте вправи 523, 536. Тільки ці вправи надішлять учителю на пошту (andrietslena77@gmail.com) або вайбер (0958923465).

19.05.2020

Тема 19. Контрольна робота. Вивчене протягом року




https://drive.google.com/open?id=1WvBi3X1M5TtirhImKBc9eyMOL6_ip67z


                                                                                                   21.05.2020
Тема 20. Повторення вивченого в п*ятому класі
Дорогі діти! 
Щиро вітаю Вас, Ваших батьків, рідних, 
друзів із Днем вишиванки! 
Бажаю, щоб українська вишиванка 
щодня охороняла Вас, 
                                           благословляла на щасливе  життя!
Усе навколо завмирає, 

Коли вдягаю вишиванку. 
Лиш серце радісно палає, 
Мов промінь сонця на світанку. 
Коли вдягаю вишиванку, 
Немов в любові признаюся 
Своїй країні ніжно й палко, 

Вдягну і Господу молюся.


Завдання 1. Знайдіть у тексті слова, що написані неправильно. Відредагувавши, запишіть ці слова,  усно поясніть орфограми.
              День вишиванки в україні святкується щороку в третій четверг травня. Цього року він припадає на 21 травня. Зазвичай у цей день люди одягають вишиванки, йдуть в них на роботу, навчання, влаштовують ходу й інші масові заходи. Однак, День вишиванки 2020 відрізнятиметься від попередніх: узв’язку з карантином, запровадженим через поширення коронавірусної інфекції, цього року масові заходи непроводятся.
        Хоч це і неофіційне нове свято, його встигли полюбити по усій Україні. Тож своїм друзям і близьким можна надіслати теплі й приємні привітання зі днем вишиванки. 


Завдання 2 (за бажанням). Прочитайте вірш, прослухайте пісню. Які думки у вас виникли? Напишіть привітання вчителеві чи  комусь із родини (мамі, татові, бабусі...), другу,  подрузі чи  всім українцям. Запишіть привітання в зошит (письмово) або запишіть відео-привітання та надішліть на вайбер вчителю для оцінювання роботи (0958923465).

https://www.youtube.com/watch?v=zin2pmcqbI8

Сорочку мати сину вишивала, 
І душу й серце в вишивку вкладала. 
Як пам’яті народної відлунки, 
На полотні з’являлись візерунки, 
Де кожен хрестик – то життєві миті… 
Мережила по білому блакиттю, 
Лягала ниточка до ниточки мрійливо – 
Дитині б долю вишити щасливу, 
Щоб оберегом стала для синочка 
Руками неньки вишита сорочка. 

Увага! Результати контрольної роботи будуть у понеділок.








Комментарии

  1. Саламалейкум,мы русские хакеры,ауф.Одни пацаны дали нам дали данные от ваших сайтов и конференций,имена их мы вам не скажим.Будет весело,готовтесь)

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. サラマライクム、私たちは日本のハッカーです。一部の人はあなたのサイトと通信についての情報を私たちにくれました、私たちはあなたに彼らの名前を教えません。それは楽しいでしょう、ハッカーの準備をしてください)

      Удалить
    2. Salamaleikum, vi er russiske hackere, auf. Nogle fyre gav os data fra dine websteder og konferencer, vi fortæller dig ikke deres navne. Det vil være sjovt, gør dig klar)

      Удалить
    3. Щас будем верить в вас? Мы не настолько глупые что бы в это верить

      Удалить

Отправить комментарий

Популярные сообщения из этого блога

Мистецтво

Трудове навчання